Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

Ανακοίνωση για τις εξελίξεις στον ΟΛΘ

ΤΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ

MotionTeam
Μέχρι το Πάσχα αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς την Παρασκευή 24 Μάρτη κατατέθηκαν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΘ ΑΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατατέθηκαν τρεις προσφορές, της Ρ&Ο του αραβικού ομίλου της «Dubai Ports World», της φιλιππινέζικης ΙCTS και της κοινοπραξίας του γερμανικού «fund» DIEP και του γαλλικού ομίλου CMA CGM.
Με ανακοίνωσή της για τις εξελίξεις αυτές, η ΤΟ Βιομηχανίας της Κομματικής Οργάνωσης Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ τονίζει ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ αποτελεί αρνητική εξέλιξη για τους εργαζόμενους και το λαό.
Σημειώνει, ανάμεσα σε άλλα, ότι «η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ που υλοποιεί η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αποτελεί στρατηγική επιλογή της ΕΕ και εξυπηρετεί τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς για τον γεωστρατηγικό έλεγχο περιοχών. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι φιλέτο για τα επιχειρηματικά σχέδια των μονοπωλίων καθώς σε αυτό παράγεται μεγάλο μέρος του ΑΕΠ της χώρας.
Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού στρέφεται σε βάρος του λαού της Θεσσαλονίκης, των εργαζομένων στο λιμάνι, όλου του ελληνικού λαού.
Θα έχει ως αποτέλεσμα, ανάμεσα στα άλλα:
  • Την αύξηση της τιμής βασικών αγαθών, που καταναλώνει σήμερα η λαϊκή οικογένεια και που μεταφέρονται μέσα από το λιμάνι, μέσα από την αύξηση της τιμής των λιμενικών υπηρεσιών.
  • Την περαιτέρω χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων για τους εργαζόμενους στο λιμάνι.
  • Τον αφανισμό μιας σειράς αυτοαπασχολούμενων που δραστηριοποιούνται γύρω από το λιμάνι (μεταφορές, εκτελωνιστές κ.ά.).
  • Την ιδιωτικοποίηση μιας στρατηγικής πύλης εισόδου - εξόδου της χώρας, κρίσιμη για την άμυνα και την ασφάλεια του λαού και της χώρας».
Παράλληλα, ξεκαθαρίζει ότι και «το αίτημα για "λιμάνι υπό δημόσιο έλεγχο", που στηρίζουν πολιτικές δυνάμεις στους δήμους και στα συνδικάτα, αξιοποιείται για να κρύψει τη σκληρή αντιπαράθεση μεταξύ επιχειρηματικών ομίλων που γίνεται στη Θεσσαλονίκη, με επίκεντρο το λιμάνι, αλλά και για να στηρίξει την επιλογή των "παραχωρήσεων", μια άλλη μορφή ιδιωτικοποίησης.
Το κίνητρο μεγαλεμπόρων και μεγαλοεργολάβων που στηρίζουν το αίτημα για "λιμάνι υπό δημόσιο έλεγχο" είναι για να κρύψουν τους στόχους τους, να πάρουν δηλαδή αυτοί κομμάτι από το λιμάνι και τους γύρω χώρους, για να αυξήσουν τα κέρδη τους. Δεν είναι τυχαίο ότι χρησιμοποιούν ως "λαγό" τη Χρυσή Αυγή σε γειτονιές και χώρους δουλειάς, όχι μόνο για να επιδίδεται σε έναν πρωτόγονο αντικομμουνισμό, αλλά για να ανοίγει το δρόμο των δουλεμπορικών γραφείων, να στηρίζει τη μαύρη και ανασφάλιστη εργασία, τις μεσαιωνικές συνθήκες δουλειάς.
Το ΚΚΕ αντιπαλεύει την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, θεωρώντας ότι πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη για τους εργαζόμενους και για το λαό, γιατί επεκτείνεται η δραστηριότητα των μονοπωλίων, που σημαίνει ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης και παραπέρα χτύπημα των δικαιωμάτων, γιατί δένονται όλο και περισσότεροι κλάδοι με μονοπώλια, που σημαίνει ότι ανάλογα με το βαθμό που θα κερδίζουν αυτά, θα επηρεάζονται άμεσα η ζωή και η εργασία ολόκληρων κλάδων και περιοχών.
Είμαστε αντίθετοι με το "δημόσιο" ΟΛΘ, γιατί και το αστικό κράτος τον χρησιμοποιεί προς το συμφέρον των μονοπωλίων.
Εξετάζουμε το θέμα της ιδιοκτησίας του λιμανιού από τη σκοπιά των συμφερόντων της εργατικής τάξης και του λαού.
Και η πείρα δείχνει ότι το λιμάνι, ακόμα και αν το Δημόσιο έχει το 100%, υπηρετεί στις σημερινές συνθήκες τις ανάγκες του κεφαλαίου».
Η ΤΟ Βιομηχανίας Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ τονίζει ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συνολικά τα λιμάνια και οι υποδομές της Ελλάδας μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες μόνο όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν κοινωνική περιουσία. Μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της και θέσει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις με κεντρικό και επιστημονικό σχεδιασμό στην υπηρεσία του λαού, για την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών.
«Στο πλαίσιο της εργατικής και λαϊκής εξουσίας μπορούν να υλοποιηθούν οι κρατικοί Φορείς Μεταφορών και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ώστε να γίνουν μοχλοί πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας προσφέροντας σταθερή δουλειά με δικαιώματα, συμβάλλοντας στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη της νησιώτικης περιφέρειας και όλου του λαού», σημειώνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου